0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس بین المللی کنترل ، ابزار دقیق و اتوماسیون
توسعه الگوریتم متغیر ابزاری بازگشتی تعمیم یافته جهت تخمین پارامترهای دینامیک طولی خودروبرقی
نویسندگان :
ایمان تاهباززاده مقدم
1
سیدموسی آیتی
2
امیر تقوی پور
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
کلمات کلیدی :
خودروبرقی، موتور درچرخ، تخمین پارامتر، متغیر ابزاری
چکیده :
طراحی الگوریتمهای کارآمد جهت کنترل دینامیک طولی خودروبرقی، به داشتن اطلاعات دقیق در خصوص پارامترهای خودرو وابسته است. در این مقاله یک الگوریتم تخمین پارامتر جدید جهت تخمین پارامترهای موثر بر دینامیک طولی خودروبرقی توسعه داده میشود. الگوریتم مورد نظر، برخلاف بسیاری از الگوریتم های تخمین پارامتر فعلی، قابلیت تخمین پارامترهای متغیر با زمان سریع را دارد و به این ترتیب امکان تخمین سریع و دقیق شیب جاده و شناسایی جرم خودرو فراهم می شود. شاخص عملکرد الگوریتم پیشنهادی به صورت هم زمان از خطای تخمین و مشتق اول آن بهره می گیرد و فرایند شناسایی در یک روند بازگشتی در قالب پنجره لغزان پیاده سازی می شود. همچنین از ترکیب خطی توابع پایه سینوسی و کسینوسی که منجر به تشکیل سری متعامد فوریه می شود، به عنوان یک هسته برای تقریب زدن پارامترهای متغیر با زمان استفاده می شود. در نهایت ویژگی های یاد شده به تخمینگرهای حداقل مربعات و روش متغیر ابزاری تعمیم داده می شود تا از این طریق امکان پیادهسازی الگوریتم مورد نظر برای تمامی سیستم های متاثر از نویز همبسته و نویز ناهمبسته فراهم شود. نتایج شبیهسازیها حاکی از عملکرد دقیقتر و سریعتر الگوریتم مورد نظر در مقایسه با الگوریتمهای بازگشتی مرسوم است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Adaptive Controller for Swash Mass Helicopter based on Reinforcement Learning Algorithm
Tahereh Bagheri Rouch - Davood Allahverdy - Ahmad Fakharian
Enhancing Cyber Attack Detection in CPS Using a Semi-Supervised Approach to Determine Parameters for DBSCAN Algorithm
Hamid Navazani - Abolghasem Daeichian - AmirHossein Abolmasoumi
A comparison study on the dynamic control of OpenMANIPULATOR-X by PD with gravity compensation tuned by oscillation damping based on the phase-trajectory-length concept
Amirhossein Dadbin - Ahmad Kalhor - Mehdi Tale Masouleh
Hybrid Spacing Policy for Adaptive Cruise Control in Smart Cars
Sepideh Khalilpoor Shadbad - Reza Mahboobi Esfanjani
Min-Max-Based Resilient Consensus of Networked Control Systems
Mohammadreza Hallajiyan - Ali Mohammadi
طراحی سیستم کنترل ضد نوسانات بار در جرثقیل های محوطه ایی کانتینری بندری از نوع چرخ لاستیکی (RTG) با روش فازی TS با وجود اغتشاش
رضا روستائی - علی معرفیان پور
کنترل سرعت و موقعیت بازوی ربات شش درجه آزادی و پایش پارامترهای آن با نمایشگر صنعتی و plc
سجاد چوپانی - مجید ساده دل - فرناز دهکردی
Condition Monitoring of Hydraulic Systems Based on Machine Learning And Fusion Methods
Mohammad Jafari Vayeghan - Behzad Moshiri
Load Frequency Control Using Hierarchical Type-II Fuzzy Controller optimized via Imperialist Competitive Algorithm
Mohammad Ali Labbaf Khaniki - Mohammad Manthouri - Kosar Safari
Swing-up Control of a Double Inverted Pendulum by Combination of Q-Learning and PID Algorithms
Ahmad Zeynivand - Hoda Moodi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.5